Terug naar > Home
Privacyverklaring

Vanaf 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet geeft u als persoon meer privacy rechten. Er verandert niets fundamenteels aan de manier waarop we met uw persoonsgegevens omgaan, maar we hebben voor u wel in kaart gebracht hoe we dit doen.

Welke persoongegevens verwerken we?

Persoonsgegevens

Vanwege eerdere zakelijke contacten kunnen zich persoonsgegevens zoals uw naam en zakelijke (contact-)gegevens in onze database en in onze projectarchieven bevinden. Deze persoonsgegevens hebben wij verzameld aan de hand van de informatie die u zelf heeft verstrekt gedurende de zakelijke relatie tussen u en ons. Wij slaan alleen die gegevens op die nodig zijn voor het effectief uitvoeren van een overeenkomst. Dit gebeurt op basis van de AVG-grondslag: uitvoering van een overeenkomst. De gegevens die over het algemeen worden opgeslagen zijn:

  • Voor- en achternaam
  • Uw rol, positie of functie binnen uw organisatie
  • E-mailadres
  • (mobiel) telefoonnummer
  • Vestigings- en/of postadres

Nieuwsbrief

Opt-in
Human Safety Alliance stuurt alleen een nieuwsbrief indien daar uitdrukkelijk toestemming voor is afgegeven door middel van een activatiemail. De frequentie van toezending vermelden we in deze activatiemail en zullen we niet overschrijden. De registratie van toestemming, uw naam en e-mailadres worden opgeslagen.

Afmelden
Per ontvangen nieuwsbrief kan de ontvanger zich gemakkelijk en direct afmelden via een link onderaan de nieuwsbrief.

Contactformulier

Wanneer u het contactformulier op onze website invult, verwerken we alleen de gegevens die u zelf aan ons verstrekt op basis van uw toestemming. Dit is in ieder geval uw naam en uw e-mailadres. Daarnaast kunt u nog de volgende gegevens verstrekken: telefoonnummer en een bericht/vraag.
De gegevens worden verzameld en opgeslagen om u van een reactie te kunnen voorzien. Aangezien het ingevulde contactformulier als een e-mail bij ons binnenkomt, behandelen we deze gegevens niet anders dan dat u een directe e-mail had gestuurd.
Door de gegevens aan ons te verstrekken geeft u ons toestemming om de gegevens voor bovengenoemde doel te gebruiken en maximaal 1 jaar te bewaren. De gegevens worden niet met anderen gedeeld.
Indien we uw gegevens nog willen gebruiken voor andere doeleinden, zoals het toesturen van een nieuwsbrief, zullen we daarvoor eerst om toestemming vragen. Wij verwerken uw gegevens dus op grond van artikel 8 sub a en sub b Wbp en in overeenstemming met de AVG (Engels: GDPR).

Cookies en loggegevens

Human Safety Alliance maakt gebruik van Google Analytics voor het meten van bezoekersstatistieken. Het laatste octet van de websitebezoekers’ IP-adres wordt door Google Analytics verwijderd waardoor deze geanonimiseerd wordt. Naast geanonimiseerde IP-adressen worden er geen andere persoonsgegevens gebruikt. Voor uitgebreide informatie over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens door Google verwijzen wij u naar het Privacy beleid van Google.

Sollicitaties

Human Safety Alliance bewaart sollicitaties per brief, e-mail of video niet langer dan vier weken na einde sollicitatieprocedure. Indien het voor Human Safety Alliance gewenst is persoonsgegevens langer dan deze vier weken te bewaren, in eerste instantie uitgaande van een jaar, zal er expliciete toestemming van de kandidaat worden gevraagd.

Welke persoongegevens verwerken we?

Persoonsgegevens worden opgeslaten in de servers van onze website hoster. Met hen is een verwerkersovereenkomst gesloten waarin de beveiliging van deze gegevens state-of-the-art is geregeld. Zij maken uitsluitend gebruik van datacenters in Nederland, apparatuur die zij gebruiken voor de dienstverlening aan Human Safety Alliance staat in Nederland en is onderhevig aan Nederlandse wetgeving.

Bewaartermijnen

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel van de gegevensverwerking en waar verplicht, conform de wettelijk vastgelegde termijnen.

Beveiliging

Ter beveiliging van uw persoonsgegevens hebben wij de volgende maatregelen genomen:

  • Servers en apparaten van onze medewerkers zijn uitgerust met actuele beveiligingssoftware, zoals virusscanner en firewall
  • We versturen gegevens alleen via beveiligde internetverbindingen (SSL)
  • Alle computers en andere elektronische apparaten zijn voorzien van (persoonlijke) wachtwoorden
  • Al onze medewerkers zijn op de hoogte van de veiligheidseisen binnen het bedrijf.

Met wie delen wij persoonsgegevens?

Human Safety Alliance zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verstrekken of verkopen, tenzij daarvoor een noodzaak is bij de uitvoering van onze bedrijfsactiviteiten (op basis van de AVG-grondslag: uitvoering van een overeenkomst). Zowel intern (medewerkers onderling) en extern (onderaannemers) zijn en worden daar afspraken over gemaakt om vertrouwelijkheid te garanderen.

Wijzigingen in het privacy statement

Human Safety Alliance behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het Privacy Statement. Check daarom regelmatig het privacy statement voor een update van het privacy beleid. We zullen wijzigingen tevens actief via de nieuwsbrief communiceren.

Meldingsplicht

Indien er sprake is van een datalek of hack dat een risico oplevert voor de rechten en vrijheden van betrokkenen, wordt dit zo snel mogelijk gemeld bij de toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.

Uw privacy rechten

Aangezien wij persoonsgegevens van u verwerken, heeft u het recht om persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast is er de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.
Indien u een klacht heeft over hoe wij met persoonsgegevens omgaan, horen wij dat graag. Daarnaast heeft u altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Een verzoek tot inzage, aanpassing of verwijdering kan gestuurd worden naar het volgende e-mailadres: [email protected]

Human Safety Alliance (Intergo, LFI24, Human Safety Academy)
29 juli 2024