Infrastructuur

In de Rail + OV sector is de infrastructuur een belangrijke component. Vanuit human factors perspectief gaat het vaak over veiligheidsaspecten. Zijn borden en seinen begrijpelijk, zichtbaar, opvallend? Wordt een machinist of bestuurder niet overladen met informatie vanuit de infra? Hoe gaan weggebruikers om met overwegen? Maar ook met aspecten als onderhoud van de infra - vaak zwaar werk - en comfort voor reizigers en personeel heeft Intergo ruime ervaring.

Projecten Infrastructuur

Wegbekendheid voor machinisten

Wegbekendheid voor machinisten

Om een trein van A naar B te mogen besturen, dienen machinisten behalve een algemene geschiktheid en kennis/ervaring met bepaald treinmaterieel ook wegbekendheid te hebben. Lees meer

Veilige snelheid bij spooronderhoud

Veilige snelheid bij spooronderhoud

ProRail wil het veiligheidsniveau bij het werken aan het spoor verhogen. ProRail wilde weten met welke maatregelen en bij welke snelheid van een passerende trein er toch onderhoudswerk gedaan kan worden. Lees meer

LED-frontseinen (koplampen) voor NSR treinen

LED-frontseinen (koplampen) voor NSR treinen

Door NedTrain Fleet Management worden LED-frontseinen (koplampen) voor treinen ontwikkeld als vervanging van de huidige frontseinen met gloeilampen. Intergo heeft de ontwikkeling van LED-frontseinen ergonomisch ondersteund. Lees meer

Videoschouw nader beschouwd: kwaliteit, belasting en werkplek

Videoschouw nader beschouwd: kwaliteit, belasting en werkplek

Videoschouw van het spoor wordt als een aantrekkelijk alternatief beschouwd voor de schouw die nu lopend langs het spoor (loopschouw) worden uitgevoerd (veiliger, minder verstoring treinenloop). Het schouwen van het spoor is nodig om (tijdig) defecten of te grote slijtage van te signaleren. Lees meer

Contact

drs Richard van der Weide EurErg drs Richard van der Weide EurErg
directeur / human factors consultant

ir Melcher Zeilstra EurErg ir Melcher Zeilstra EurErg
partner / human factors consultant